Wydział Komunikacji
Naczelnik Wydziału
Grzegorz Ruszak
pokój nr 208
tel. 15 643 36 43
e-mail: komunikacja@stalowowolski.pl
Zastępca Naczelnika
Dorota Chmiel
pokój nr 207
tel. 15 643 36 44
e-mail: d.chmiel@stalowowolski.pl
Prawa jazdy
pokój nr 201, 209
tel. 15 643 36 40, 15 643 36 37
e-mail: prawojazdy@stalowowolski.pl
Rejestracja pojazdów
pokój nr 211
tel. 15 643 36 45, 15 643 36 38, 15 643 36 39, 15 643 36 46
e-mail: rejestracja@stalowowolski.pl
Do zadań Wydziału Komunikacji należy w szczególności:
- wydawanie i uzupełnianie profili kandydata na kierowcę,
- wydawanie praw jazdy,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- wymiana zagranicznych krajowych praw jazdy na polskie prawa jazdy,
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
- dokonywanie w prawach jazdy wpisów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających posiadane uprawnienia,
- potwierdzanie danych zawartych w prawie jazdy osobie wymieniającej polskie prawo jazdy za granicą,
- kierowanie na badania lekarskie kierowców w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem,
- kierowanie na badania psychologiczne kierowców w celu orzeczenia istnienia lub braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
- kierowanie na kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii,
- kierowanie kierowców na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji,
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi,
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
- wykonywanie orzeczeń sądowych w zakresie orzeczonych środków karnych zakazu prowadzenia pojazdów,
- żądanie od innych organów wydających prawa jazdy akt kierowców oraz wysyłanie akt kierowców do innych organów,
- prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień,
- prowadzenie archiwum akt kierowców oraz akt osób bez uprawnień,
- sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu działania stanowiska pracy,
- udzielanie informacji dotyczących kierowców oraz osób bez uprawnień na żądanie uprawnionych do tego organów,
- wydawanie decyzji o czasowej rejestracji, rejestracji pojazdów oraz decyzji o profesjonalnej rejestracji pojazdów,
- wydawanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdów oraz wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa,
- wydawanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdów z ruchu,
- zwrot zatrzymanych dowodów rejestracyjnych,
- wydawanie zaświadczeń o posiadanych pojazdach,
- wydawanie zaświadczeń dla celów przerejestrowania pojazdów w innym organie – w przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu,
- dokonywanie zmian danych dot. pojazdu oraz jego właściciela zawartych w dowodzie rejestracyjnym,
- sporządzanie i przekazywanie informacji o zarejestrowanych i wyrejestrowanych pojazdach do organów podatkowych,
- wysyłanie do organów rejestrujących zawiadomień i potwierdzeń dotyczących przerejestrowanych pojazdów,
- przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu i nabyciu,
- przyjmowanie zgłoszeń o zastawie rejestrowym, wpisywanie informacji w tym zakresie do dowodu rejestracyjnego,
- wysyłanie do zagranicznych organów rejestrujących dowodów rejestracyjnych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy w kraju,
- prowadzenie archiwum akt pojazdów,
- załatwianie innych spraw przewidzianych w przepisach prawa dla kompetencji starosty, związanych z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami oraz rejestracją i oznaczaniem pojazdów.