Wydział Organizacji i Zarządzania Kryzysowego

Wydział Organizacji i Zarządzania Kryzysowego

Sekretarz Powiatu
Krzysztof Żminda
pokój nr 102
tel. 15 643 36 07
e-mail: org@stalowowolski.pl

Obsługa Zarządu Powiatu
pokój nr 114
tel. 15 643 37 45
e-mail: zarzad@stalowowolski.pl

Obsługa Rady Powiatu, koordynacja nieodpłatnej pomocy prawnej, sprawy organizacyjne
pokój nr 103
tel. 15 643 36 56
e-mail: rada@stalowowolski.pl

Sprawy osobowe
pokój nr 101
tel. 15 643 36 26
e-mail: kadry@stalowowolski.pl

Sprawy stowarzyszeń i fundacji, sprawy organizacyjne
pokój nr 103
tel. 15 643 36 35
e-mail: abi@stalowowolski.pl

Sprawy społeczne (zezwalanie na sprowadzanie zwłok lub szczątków ludzkich, biuro rzeczy znalezionych), sprawy organizacyjne
pokój nr 114
tel. 15 643 37 45
e-mail: obywatelskie@stalowowolski.pl

Kancelaria ogólna
pokój nr 10
tel. 15 643 36 33
e-mail: kancelaria@stalowowolski.pl

Obsługa sekretariatu starostów
pokój nr 108
tel. 15 643 37 09, fax: 15 643 36 02
e-mail: powiat@stalowowolski.pl

Zarządzanie Kryzysowe
pokój nr 204, 205, 206
tel. 15 643 36 65, fax: 15 643 37 07
e-mail: pczk@stalowowolski.pl

Sprawy obronne i obrona cywilna, Kierownik Kancelarii Niejawnej, Kierownik Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
pokój nr 204, 205, 206
tel. 15 643 36 65, fax: 15 643 37 07
e-mail: pczk@stalowowolski.pl

Do zadań Wydziału Organizacji i Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:

1. w zakresie obsługi Rady Powiatu:

  • udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu,
  • wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem sesji Rady Powiatu, a w szczególności gromadzenie materiałów niezbędnych dla prawidłowej pracy Rady i Komisji i przesyłanie ich radnym,
  • prowadzenie dokumentacji związanej z pracą Rady i jej Komisji oraz poszczególnych Radnych,
  • obsługa kancelaryjno – biurowa Rady Powiatu i Komisji – protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji,
  • prowadzenie rejestrów:

    – uchwał Rady Powiatu,
    – wniosków i opinii Komisji,
    – interpelacji i zapytań radnych,
    – aktów prawa miejscowego;  

  • przekazywanie do realizacji uchwał Rady, wniosków Komisji, i interpelacji Radnych Zarządowi, Naczelnikom Wydziałów oraz nadzór nad terminowym ich załatwieniem,
  • przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
  • przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego,
  • sporządzanie sprawozdań z realizacji uchwał Rady,
  • organizowanie dyżurów radnych,
  • organizowanie i obsługa dyżuru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu, prowadzenie rejestru spraw zgłaszanych przez obywateli oraz podejmowanie działań dla ich rozpatrzenia,
  • wprowadzanie dokumentów z sesji i posiedzeń Komisji do Biuletynu Informacji Publicznej.

2) w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:

  • ustalanie porządku obrad Zarządu w oparciu o przedłożone dokumenty zgodnie z dyspozycją Przewodniczącego Zarządu oraz Sekretarza,
  • przedkładanie Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi i Skarbnikowi materiałów na posiedzenie Zarządu zgodnie z ustalonym porządkiem,
  • protokołowanie posiedzeń Zarządu Powiatu,
  • przekazywanie do realizacji postanowień Zarządu wraz z uchwałami i przedłożonymi materiałami na stanowiska pracy,
  • prowadzenie rejestrów:

    – uchwał Zarządu,
    – upoważnień udzielonych przez Zarząd.

  • opracowywanie sprawozdań z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym,
  • kontrola wykonania uchwał Zarządu,
  • wprowadzanie dokumentów do Biuletynu Informacji Publicznej z posiedzeń Zarządu Powiatu,
  • realizacja i koordynacja zadań w zakresie organizacji i funkcjonowania nieodpłatnej pomocy oraz edukacji prawnej.

3. w zakresie spraw osobowych:

  • prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,
  • planowanie funduszu zatrudnienia,
  • koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
  • prowadzenie spraw emerytalno – rentowych pracowników,
  • prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi i uczniowskimi,
  • sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia,
  • prowadzenie spraw socjalnych pracowników – nadzór nad realizacją zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy.

4. w zakresie spraw organizacyjnych:

  • opracowywanie projektów Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i przygotowywanie niezbędnych zmian,
  • opracowywanie projektów zarządzeń Starosty z zakresu spraw organizacyjnych,
  • prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty,
  • prowadzenie zbioru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
  • prowadzenie zbioru porozumień w sprawie:
    a) wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej,
    b) powierzenia zadań publicznych jednostkom samorządowym,
  • organizacja i nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków obywateli oraz przyjęć interesantów,
  • prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Starosty, oraz przekazywanie ich do załatwienia Wydziałom i kierownikom jednostek organizacyjnych,
  • kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków przez Wydziały i jednostki organizacyjne oraz opracowywanie w tym zakresie zbiorczych analiz i sprawozdań,
  • prowadzenie zbioru protokołów z kontroli zewnętrznych, koordynowanie i nadzorowanie realizacji wniosków z kontroli,
  • przygotowywanie projektów uchwał w sprawie wniosków lub opinii związanych z tworzeniem, łączeniem, podziałem, znoszeniem oraz ustalaniem granic jednostek samorządu terytorialnego,
  • współdziałanie w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów do Rady Powiatu oraz referendum,
  • prowadzenie spraw związanych z organizacją powiatowych jednostek organizacyjnych,
  • administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej i współdziałanie z informatykami w tym zakresie,
  • tworzenie i wdrażanie szablonów pism, ścieżek obiegu, rejestrów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją oraz koordynacja wdrażania Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją  i współdziałanie w tym zakresie z informatykami,
  • realizacja i koordynacja zadań w zakresie załatwiania petycji,
  • realizacja i koordynacja zadań w zakresie organizacji i funkcjonowania nieodpłatnej pomocy oraz edukacji prawnej.

5) w zakresie spraw społecznych:

  • sprawowanie nadzoru nad fundacjami mającymi siedzibę na terenie powiatu w zakresie określonym w ustawie o fundacjach,
  • sprawowanie nadzoru nad stowarzyszeniami w zakresie wynikającym z ustawy prawo o stowarzyszeniach,
  • wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ciała ludzkiego z obcego państwa,
  • przygotowywanie decyzji o zakazie przeprowadzania imprez masowych na terenie powiatu lub jego części na czas określony lub do odwołania,
  • przechowywanie rzeczy znalezionych oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
  • prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych.

6) w zakresie spraw kancelaryjnych:

  • prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa,
  • przyjmowanie korespondencji wpływającej do Starostwa oraz przekazywanie jej do Wydziałów,
  • wysyłanie korespondencji,
  • obsługa elektronicznej skrzynki podawczej.

7) w zakresie obsługi sekretarskiej:

  • prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
  • obsługa przyjęć interesantów,
  • realizowanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Starosty, organizowanie jego kontaktów i narad z przedstawicielami organów administracji rządowej i samorządowej oraz z organizacjami politycznymi, społecznymi itp.,
  • prowadzenie harmonogramu wykorzystania samochodów służbowych,
  • wykonywanie czynności kancelaryjnych zgodnie z kartą zadań stanowiska pracy,
  • obsługa systemu służącego do podpisu elektronicznego pism kierowanych do podpisu przez Starostę i Wicestarostę.

8. w zakresie spraw archiwum zakładowego:

  • nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw,
  • przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych,
  • przejmowanie dokumentacji niearchiwalnej po jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim lub sprawującym nadzór był organ jednostki samorządu terytorialnego,
  • przejmowanie dokumentacji ze składu chronologicznego,
  • przejmowanie dokumentacji elektronicznej na informatycznych nośnikach danych, zgromadzonych w składzie informatycznych nośników danych, których zawartości nie skopiowano do systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją,
  • przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
  • przeprowadzanie skontrum dokumentacji,
  • udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
  • wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej,
  • inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
  • przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym,
  • przygotowywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu archiwizowanych dokumentów.

9. w zakresie obrony cywilnej:

  • planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
  • ustalanie zadań obrony cywilnej dla organów samorządu terytorialnego i innych jednostek organizacyjnych, których organem założycielskim jest powiat,
  • dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
  • opracowywanie planów obrony cywilnej powiatu oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej gmin,
  • organizowanie szkoleń, ćwiczeń obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
  • przygotowanie i zapewnienie działaniami systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,
  • tworzenie i przygotowywanie do działania formacji obrony cywilnej,
  • przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności oraz prowadzenie akcji ratunkowych,
  • planowanie i przygotowywanie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy lekarskiej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
  • koordynowanie działań w zakresie zabezpieczenia ludności w wodę w warunkach kryzysowych oraz dl urządzeń specjalnych do likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
  • wykonywanie innych zdań obrony cywilnej określonych w odrębnych przepisach oraz przez Szefa Obrony Cywilnej Powiatu i Województwa.

10) w zakresie spraw obronnych:

  • wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej,
  • obsługa pod względem organizacyjnym technicznym Powiatowej Komisji Lekarskiej,
  • doręczanie kart powołania do wojska w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej /tzw. akcja kurierska/,
  • współpraca w wyżej wymienionych sprawach z Wojskowym Komendantem Uzupełnień wraz z Prezydentem Miasta Stalowa Wola i Wójtami Gmin w powiecie,
  • organizacja i szkolenie zespołu stałego dyżuru Starosty oraz nadzór nad systemem stałych dyżurów w powiecie stalowowolskim,
  • opracowywanie planów i dokumentów związanych z realizacją procesu osiągania wyższych stanów gotowości obronnej państwa,
  • przygotowywanie i opracowywanie dokumentów związanych z przygotowaniem Starostwa do wykonywania zadań w czasie zagrożenia i wojny,
  • przygotowanie ramowych planów Działalności Obronnej i Szkolenia Obronnego na terenie Powiatu,
  • sporządzanie i przesyłanie do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie sprawozdań z:
a) realizacji zadań związanych z Akcją Kurierską Administracji Publicznej,
b) szkolenia obronnego.

11) w zakresie bezpieczeństwa publicznego oraz współpracy z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami:

  • przygotowywanie projektów planów i harmonogramów działania Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
  • prowadzenie stałej obsługi biurowej prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
  • opracowywanie dla potrzeb działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku sprawozdań i analiz w zakresu bezpieczeństwa w powiecie,
  • podejmowanie czynności polegających na skoordynowaniu działań powiatowych służb, inspekcji i straży w celu poprawy bezpieczeństwa na terenie powiatu,
  • przygotowywanie rocznego sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku celem przedłożenia Radzie,
  • koordynacja w zakresie realizacji programu zapobiegania przestępczości oraz bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.

12) w zakresie zarządzania kryzysowego:

  • podejmowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu,
  • gromadzenie i przetwarzanie danych zagrożeń o siłach i środkach, które mogą być użyte w sytuacjach kryzysowych oraz ocena zagrożeń występujących na obszarze powiatu,
  • monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń na obszarze powiatu oraz przekazywanie dla gmin ostrzeżeń o zagrożeniach,
  • opracowywanie i przedkładanie Wojewodzie do zatwierdzenia Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego,
  • opiniowanie i przedstawianie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów reagowania kryzysowego,
  • planowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
  • wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu,
  • współdziałanie z właściwymi służbami, strażami i inspekcjami w zakresie przeciwdziałania skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
  • realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
  • współpraca z gminnymi zespołami zarządzania kryzysowego,
  • obsługa aplikacji komputerowych stosowanych w systemie zarządzania kryzysowego.

14) w zakresie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:

  • podejmowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego do koordynacji działań w razie zdarzeń kryzysowych,
  • współdziałanie z Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Podkarpackiego w zakresie wymiany informacji w zarządzaniu kryzysowym,
  • współdziałanie z sąsiednimi powiatowymi centrami zarządzania kryzysowego w zakresie zarządzania kryzysowego,
  • gromadzenie, aktualizowanie baz danych i innych narzędzi dla potrzeb Centrum oraz współdziałanie w tym zakresie z Wydziałami Starostwa, Gminnymi Centrami Zarządzania Kryzysowego, administracją zespoloną i niezespoloną oraz innymi służbami, inspekcjami i organizacjami pozarządowymi,
  • organizowanie przetwarzania, sprawdzania i przekazywania informacji dotyczących sytuacji nadzwyczajnych,
  • opracowywanie procedur dotyczących uruchomienia i koordynacji działań w zakresie udzielania pomocy humanitarnej,
  • stałe utrzymywanie kontaktu z instytucjami realizującymi ciągły monitoring środowiska,
  • stała wymiana informacji ze służbami dyżurnymi administracji zespolonej i niezespolonej oraz innymi służbami i inspekcjami,
  • pełnienie funkcji całodobowej służby dyżurno – operacyjnej.