Wydział Kontroli i Egzekucji Administracyjnej

Wydział Kontroli i Egzekucji Administracyjnej

Naczelnik Wydziału
Dorota Trela

pokój nr 421
tel. 15 643 36 63, 793 680 324
e-mail: kontrola@stalowowolski.pl

Do zadań Wydziału Kontroli i Egzekucji Administracyjnej należy w szczególności:

1) w zakresie kontroli:

  • opracowywanie planów kontroli i tez do kontroli,
  • przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu,
  • przeprowadzanie kontroli w Wydziałach Starostwa,
  • sporządzanie protokołów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli,
  • opracowywanie zaleceń pokontrolnych,
  • przygotowywanie wniosków i dokumentacji dla Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • analiza przyczyn negatywnych zjawisk i nieprawidłowości występujących w kontrolowanych jednostkach,
  • opracowywanie analiz i informacji dotyczących przeprowadzonych kontroli dla Starosty, Zarządu i Rady,
  •  analizowanie i przedstawianie Staroście informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Wojewody oraz Urzędu Kontroli Skarbowej przez wydziały i pozostałe jednostki organizacyjne,
  • kontrola realizacji wydatków przez podległe jednostki organizacyjne i ich zgodności z planem finansowym,
  • sprawdzanie kosztów funkcjonowania poszczególnych jednostek w różnych okresach czasu,
  • monitorowanie i sprawdzanie jak przebiega realizacja zaleceń pokontrolnych,
  • przygotowywanie odpowiedzi na zastrzeżenia do protokołów.

2) w zakresie koordynacji kontroli zarządczej:

  • organizacja i koordynowanie systemu kontroli zarządczej,
  • sprawowanie ogólnego nadzoru nad skutecznością działania tego systemu,
  • sporządzanie zbiorczych planów kontroli wewnętrznych i zewnętrznych,
  • sporządzanie zbiorczych, rocznych sprawozdań z realizacji tych planów.

3) w zakresie koordynacji procesu zarządzania ryzykiem:

  • pomoc Naczelnikom w identyfikacji i ocenie ryzyka,
  • przedstawianie zbiorczych zestawień identyfikacji i oceny ryzyka Staroście,
  • opiniowanie ryzyka zgłaszanego przez Naczelników i pracowników,
  • prowadzenie i aktualizacja rejestru ryzyka oraz zbioru ryzyk zgłaszanych przez pracowników,
  • składanie okresowych raportów z zarządzania ryzykiem w Starostwie.