Wydział Kontroli i Egzekucji Administracyjnej
Naczelnik Wydziału
Dorota Trela
pokój nr 421
tel. 15 643 36 63, 793 680 324
e-mail: kontrola@stalowowolski.pl
Do zadań Wydziału Kontroli i Egzekucji Administracyjnej należy w szczególności:
1) w zakresie kontroli:
- opracowywanie planów kontroli i tez do kontroli,
- przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu,
- przeprowadzanie kontroli w Wydziałach Starostwa,
- sporządzanie protokołów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli,
- opracowywanie zaleceń pokontrolnych,
- przygotowywanie wniosków i dokumentacji dla Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- analiza przyczyn negatywnych zjawisk i nieprawidłowości występujących w kontrolowanych jednostkach,
- opracowywanie analiz i informacji dotyczących przeprowadzonych kontroli dla Starosty, Zarządu i Rady,
- analizowanie i przedstawianie Staroście informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Wojewody oraz Urzędu Kontroli Skarbowej przez wydziały i pozostałe jednostki organizacyjne,
- kontrola realizacji wydatków przez podległe jednostki organizacyjne i ich zgodności z planem finansowym,
- sprawdzanie kosztów funkcjonowania poszczególnych jednostek w różnych okresach czasu,
- monitorowanie i sprawdzanie jak przebiega realizacja zaleceń pokontrolnych,
- przygotowywanie odpowiedzi na zastrzeżenia do protokołów.
2) w zakresie koordynacji kontroli zarządczej:
- organizacja i koordynowanie systemu kontroli zarządczej,
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad skutecznością działania tego systemu,
- sporządzanie zbiorczych planów kontroli wewnętrznych i zewnętrznych,
- sporządzanie zbiorczych, rocznych sprawozdań z realizacji tych planów.
3) w zakresie koordynacji procesu zarządzania ryzykiem:
- pomoc Naczelnikom w identyfikacji i ocenie ryzyka,
- przedstawianie zbiorczych zestawień identyfikacji i oceny ryzyka Staroście,
- opiniowanie ryzyka zgłaszanego przez Naczelników i pracowników,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru ryzyka oraz zbioru ryzyk zgłaszanych przez pracowników,
- składanie okresowych raportów z zarządzania ryzykiem w Starostwie.
4. w zakresie windykacji i egzekucji administracyjnej:
- prowadzenie postępowań egzekucji administracyjnych na podstawie Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1438 z późn. zm.), dla których uprawnionym do żądania wykonania obowiązków o charakterze pieniężnym w drodze egzekucji administracyjnej jest starosta,
- nakładanie kar pieniężnych i opłat określonych Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm) oraz prowadzenie windykacji należności z tego tytułu,
- nakładanie będących we właściwości starosty kar pieniężnych, grzywien i opłat określonych w innych przepisach prawa,
- wprowadzanie danych do Rejestru Należności Publicznoprawnych zgodnie z Ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1438 z późn. zm.),
- współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia postępowań egzekucji administracyjnych,
- dokumentowanie wydatków egzekucyjnych,
- prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych przekazanych do egzekucji administracyjnej,
- zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych zgodnie z art. 5a Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1438 z późn. zm.),
- prowadzenie postępowań likwidacyjnych w stosunku do pojazdów przejętych na rzecz powiatu oraz postępowania egzekucyjnego w stosunku do poprzedniego właściciela pojazdu.