Przebudowa drogi powiatowej nr 1006R Radomyśl – Skowierzyn w m. Radomyśl n/Sanem.
Zadanie jest dofinansowywane ze środków Państwowego Funduszu Celowego pod nazwą „Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg”.
Powiat Stalowowolski na realizację przedmiotowego zadania pozyskał dofinansowanie w wysokości 60 % wartości zadania.
Powiat Stalowowolski w ramach powyższego zadania rozpoczyna w miesiącu kwietniu realizację dwóch inwestycji w Gminie Radomyśl nad Sanem tj. przebudowę drogi powiatowej nr 1006R Radomyśl – Skowierzyn i przebudowę obiektu mostowego na rzece San w ciągu drogi powiatowej nr 1006 Radomyśl – Skowierzyn. Zadania obejmują przebudowę drogi na odcinku o łącznej długości 1646 m, w tym przebudowę obiektu mostowego długości 356,64 m.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną istniejące nawierzchnie jezdni poprzez wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych z budową i przebudową chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych wraz z przebudową istniejących zjazdów. Przebudowane zostaną pobocza oraz elementy odwodnienia.
W ramach zadania przebudowany zostanie most nr JNI01008544 na rzece San znajdujący się w ciągu przebudowywanej drogi (II etap przebudowy mostu). Przebudowa mostu obejmuje między innymi rozebranie prefabrykatów betonowych na stożkach i nasypach
, roboty ziemne i żelbetowe na stożkach, przy filarach i przyczółkach, roboty zabezpieczające podpór i płyty pomostu od spodu, piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej, wymiana uszkodzonych nitów na śruby sprężające, umocnienie stożków betonowych elementami prefabrykowanymi, ułożenie ścieków korytkowych na skarpach, wykonanie schodów skarpowych.
Wartość inwestycji wynosi 6,4 mln, w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 3,8 mln zł, pozostałe środki Powiat Stalowowolski – 1,72 mln zł, Gmina Radomyśl nad Sanem – 0,88 mln zł.
Zakończenie przebudowy drogi powiatowej planowane jest na miesiąc październik 2022 r., a mostu na lipiec 2023 r.
Wykonawcą robót w zakresie przebudowy drogi powiatowej jest konsorcjum firm: PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza, natomiast w ramach przebudowy obiektu mostowego firma PIMIN z Krakowa.